Ticker

10/recent/ticker-posts

RÊWÎTIYA VEKOLÎNA HEQÎQETÊ

Ne hêsane bûyîna şayanê navê tê girtin, ne hêsane di serdemek mirovahî li ber sekeratê de bûyîna şervana xelasiya mirovahiyê. Zîlan bûyîn fedayîbûyîne.   Li ser xaka xwedawendan mirovahî bi şîr helalî mijandî îro neviyên wan bi xencerên îxanetê tên qetilkirin, ma gelo ev serdemek ji yên qiyametêne yan jî xwe dubarekirina dîrokêye? Li quncekî cîhanê porê me dibe sedema mirina me, ew kîne bê nefs, bê exlaq û ewqas ketîne ji tayek porê me ji xwe diçin û hemû ajoyên wan dikevin tevgerê? Diyare rezîl û bê edebin, ji xwe edeb jî ne wesfek wisa hêsane ku herkes bikare rake. Bi qetilkirina Îştar û Tiyamatan re edeb jî binax kirin, lewra desthilatî bi xwe bê edebî û bê exlaqiye. Li quncekê jî gerîna li rastiyê  dibin xerabeyên hezar salan  de hatîn hiştin dibe sedema  12 gule li bedena me bên reşandin. Gelo ev tirs û xof ji çiye? Ev çi rastîne ku dema behsa wan tên kirin taya mirinê hinekan digre, dilerizin û  weke dawiya dinyayê bê dest û lingên serdestan li hev dikevin û bi yek carê dibin melkemutên ruh gir. Bi eşqa xwedawendan em li ser rêya rastin.

Yekem netewa bi qirkirina fîzîkî û çandî re hatî derbaskirin jine, ya ku ked, berhem, huner, ruh, fikir û hebûna wê hatî dagirkirin û kolekirin jî jine. Lewra berxwedanî û tekoşîna wê ya li hemberî serdestiyê xwe dispêre bi hezar salan weke bindestiya wê. Weke jinên Kurd ku weke netew jî dibin nîrê deshilatdariyê de ne, bi du nasnameyan têkoşîn tê meşandin. Li Kurdistanê ti carî ev zincîra berxwedanê ne qetyaye, weke ayetên xwedawendan ji nifşekê hertim radestî nifşê li pey tê hatiye kirin ji Nînhursaqan heta roja me ya îro Nagîhanan (Zîlan) ev mîratê dîrokî bi şanazî hatiye rakirin.  Heval Nagîhan bi ketina ferqa xwebûyîna xwe li her kolan û quncikên welat li hebûna xwe ya hatî windakirin digeriya, hêvênê ruhê wê Jineolojî bû lewra hemû bergirtinên di ruh û mejiyê wê de pêk dihat, dibû berhemek ji bo pêşeroja jiyanek azad. Ji Rojava dest bi rêwîtiya xwe ya hûrkolîna arkeolojiya jinê kiribû, di her çîrok, efsane, vedîtinek dîrokî de şoreşek didît, di her deqek li ser bedena jinekê de efsûn û sirek ya zanistiya jinê keşif dikir. Heqîqeta jin û jiyanê di têgehên hatîn berevajîkirin de derdixist holê û bibû rêwîyek vekolîna heqîqetê. Li Şengalê di kesayeta Edûlê û Derwêşan de li eşqa welat, azadî û çanda camêriyê digeriya, lewra her nivîsek her çîrokek ew gavek din nêzîkî wê dikir, hinek din ji jin û jinbûyînê hezdikir. Her ku fêrdibû, fêrdikir fêrbûyîn û dayîna fêrkirina jinê xewnên tirsonek yên desthilatdaran bû, mane jixwe ayeta hatî qedexekirin jî fêrbûyîna jinê bû, pêwîste qet nezane û fêr nebe ji bo ker, lal û kor bimîne, jina ku fêr bibe wate kevirek ji dîwarê pergala serdest derketine û derzek lê vekirine. Her cihê ku Nagîhan lêbûya li wir jiyan û wate dihate nîqaşkirin, jin  dihate nîqaşkirin. Di navbera sedsala 14 û 15’an de bi navê xweda û dêran jinên zanyar û pêşeng bi navê nêçîra Pîrhebokan qetilkirin, gelo hûn dizanin Pîr wateya kesayetên Zanyar û Hebok jî ji Hebandin tê ango kesên zanistê dihebînin. Di  sedsala 21’an de jinên şoreşger û zanyar qetildikin. Pergala rizî û stewir ji bo xwe bide berdewamkirin komkujiyan pêktîne, qirkirina çandî pêktîne, nêçîra zanyaran dike ji ber ku bi xwe dijminê zanist û zanyarane, armanc civakbûyîn ji holê rakirin û avakirina keriyane. Lewra desthilatdar Nagîhan û rêhevalên wê, xwendevan û şopdarên wê  ji xwe re weke xeteriya herî mezin dibînin. Nagîhan tovên Jineolojiyê di gelek deşt û zeviyên welat de reşandiye ji Rojava bigre heta Mexmur ev tov şînbûye wê ev berhemê Nagîhanan dawiya saltanata we bîne,wê heq û wateya jiyanê lê vegerîne, dil û mejiyên zingar bûyî bi ava jineolojiyê ku ji ava Kewserê bandortire bişû û qenciya li cewher vegerê li we necumetên ji mirovbûyînê derketîn jî bike. Sira têkoşîna Zîlanan di  rêhevaltiya bi Rêber  APO û PKK bûyînê de ye.

FILÎZ BÛDAK

Yorum Gönder

0 Yorumlar