Ticker

10/recent/ticker-posts

PERWERDE ÇIYE?

 


Bersivên Gel:

-Zanebûna kese.

-Rast zanîne.

-Pêşketina mirove.

-Teşekirina mirove.

-Rêbaza pêşxistinê ye.

-Eyneyeke ku her kes dikare xwe têre bibîne.

-Avakirina karekterane.

-Disiplîne.

-Gihandina giyana mirov ya ber bi başiyê ve ye.

-Asankirina rêvebirina mirove.

-Yên perwerde dîtine di fikirên xwe de azadin.

Bi demê re fêrbûna mirovan ya bi jiyanê re, hemahengî û hevtemamkirina bi hevdû re derdikeve pêş. Şert û mercên heyî mirovan neçarî hemahengî bi xwezayê re dike, her ku dem derbaz dibe pêngav bi pêngav zanînên nû ji xwezayê fêrdibe û êdî wan zanînan bi demê re dike parçeyek ji jiyana xwe ya rojane.

Xweza dibe perwerdekara jiyana mirovan ya destpêkê. Ji ber ku mirov zindiyeke ku nikare bi tena serê xwe di nava xwezayê de heyîna xwe bide berdewamkirin, ji ber vê sedemê jî her tim pêwîstî bi hevdu dîtinê, dîtine û bi awayekî komî jiyana xwe dane berdewamkirin. Li gorî gûhertin û vegûhertinên ku li ser rûyê erdê çêbûyî, bandorî li ser pêşketinên mirovan jî daye çêkirin. Bi van pêşketinan re pêşketinên ku ji xwezayê girtine, derbazî nava jiyana xwe ya komî jî kirine ango di jiyana xwe ya civakî de jî pîvan, gûhertin, fêrbûn û afirandin kiriye bingehekî sereke û weke sitandartên civakî bi demê re çêdibin û êdî mirov jî li gorî pîvanên ku hatine diyarkirin, di nava civakê de şikil û şêwe didin civaka xwe. Di nava hemû zindiyan de her çiqas rêgeza xwe têrkirin, parastin û zêdekirinê bingehê berdewamkirina jiyanê be, li kêleka vêya ji bo mirov perwerde jî dibe rêgezeke sereke ya pîvanên jiyanê. Li gorî fêmkirina têgihiştina heyî û ji bo xwe girtî, ji nû ve xwe pê dide avakirin. Perwerde bi demê re dibe yek ji sitandartên rêgeza qezenckirina kes ya di nava civakê de û asta civakbûyînê derdikeve holê. Bi hezarî salan bi rêgez û pîvanên civakî, çand, nasname û normên xwe yên pîroz jî, ji nifşekê derbazî nifşekî din hatiye kirin ku weke xelekekê berdewamkiriye. Di nava wan rêgezan de weke normekî sereke, rêgeza perwerdê jî cihê xwe girtiye. Em dikarin bêjin ev rêgez hemû di nava pîvanên perwerdeya civakê re derbaz dibin. Ev bûye rastiyekî jêveneger ku xwe nûkirin û têgihiştina civakî hertim ji fêmkirina mirov ya ji perwerdeyê derdikeve. Di dîroka mirovahiyê de her ku diçe, pêşketina mejiyê analîtîk yê mirovan çêdibe, her wiha serweriya wan ya li ser xwezayê jî zêde dike. Heta ku vedigere li ser serweriya desthilatdariya di nava civakê de û rê li ber sîstembûyîn û pergalbûyîna dewletê vedike. Bi vê pergalbûyînê re sîstema pergala civakî jî êdî tê pergalkirin û tê beşkirin. Êdî perwerde ji nirxên civakî wêdetir di nava vê sîstemê de çeka herî xurte ku êdî îdeolojiya xwe li ser sazûman dike û birêve dibe. Êdî perwerde tenê sîstematîk û di astan de bikartîne. Mînak ji kreşan bigire heta asta seretayî, navîn û amadeyî, zanko û lîsansa biranşbûyînê, tenê dike armanca pîşekirinê di nava qalibekî ku di nava çar dîwaran de, zanistê têde mehkûmê desthilatdariyê dike. Weke zanisteke parçebûyî pêşkêşî civak û mirovahiyê dike. Perwerde ji cewherê wê hat qutkirin, bi sîstemekî jiberkirî û têde tenê mirov weke robotekê avadike û dide pêş. Weke mirovekî ku hestên hîskirina naskirina xwe, derdora xwe û xwezaya ku têde jiyan dike jê dide qutkirin. Li beranberî vê sîstemê bê gûman sîstema perwerdeya netewa demokratîk ya ku li ser bingehê civakek exlaqî, polîtîk xwe û hebûna xwe hîskirin û dayîna hîskirin, bûyîna xwedî nasname, çand û zimane. Yekane armanc afirandina kesayeta civaka exlaqî-polîtîke. Mirov dikare bêje perwerde qezeckirin, avakirina kesayet, xwe naskirin û xwe gihandina zanebûna ku hişmendiya civakê pêştêxe. Weke Rêber Apo dibêje; “Perewerdekirina zarokan ne erkê desthialtarî û dewletê ye, erkê herî girîng yê civakê ye.”

Yorum Gönder

0 Yorumlar