Ticker

10/recent/ticker-posts

Parastin û jiyan, temamkerê hevin


Xweparastin, qanûn û hebûnek xwezayî ye. Di xwezayê de xweparastin neçariyek ya jiyanê ye. Çiqas xweparastin ew qas jiyan e.

Di xwezayê de gula bi strî yek ji van nimûneyan e, her wiha her zindiyek ji bo jiyan bike, her demê di berteka (refleks) xweparastinê de amadeye, ji ber ku xemsarî xwe radestkirina mirinê ye. Ev qanûna xwezayî ji bo her zindiyekê şerte û eger xwe neparêze êdî mirin li ser wî/ê desthilate. Ji ber wê xweparastin tê wateya jiyanê. Me got, di qanûna xwezayê de xweparastin neçariyek ya jiyanê ye. Ev zagon ji bo mirov, netew, zayend û çand jî gelek girîng û watedare.

Li vê cîhanê desthelat û sermayedaran hemû heyînên heyî daye ber xwe û talanek xeternak di rûyê wê de tê dîtin. Êdî felaketa talana li ser mirovahiyê destpêkiriye. Ji bo berjewendiyên xwe, xweza kuştin, hemû zindî di rewşek xeternak ya nemanê de hiştin û tên tinekirin. Em bên ser rewşa netewa Kurd ku di kîjan cihên vê felakete re derbaz dibin. Ji ber ku di cîhana sermayedar de wijdan û menewiyet tineye, ji bo wê divê êdî kes li benda hêviyek erênî nemîne. Bendewariya wê xwe bixwe kuştine. Ji bo em ji van xeternakên dîrokî rizgar bibin, divê ji her tiştî zêdetir şev û roj di tekoşîna xweparastinê de berdewam bin. Em wek netewa Kurd, ji ber bîrdozî û felsefeya Rêber Apo ya netewa azad û wekheviya zayend bûne hedefa cîhana sermayedar. Ji bo ku di qanûnên vê desthelatê de mirovên azad nemînin û her kes bibe ebdê wê. Dermanê vê jî xweparastin û berxwedane! Bi xweparastinê emê bên dîtin û naskirin, weke din ti çare û rêyek din ya me nîne. Di vê şoreşa ku di nava şoreșê de jin  serkêşiya wê dike barek girantir daniye ser milê xwe. Çawa di nava şevek tarî de findek biçûk pêketî diyar dibe, wisa di nava tarîstana Rojhelata Navîn de jî șoreşa jinê destpêkir û îro ber bi rojek ronahî ve diçe. Ev bi xweparastin û berxwedanê hat dîtin. Di nava ahenga xweparastinê de, têkoşîna jina Kurd, garantî kirina jiyana azad û resentiya civaka ye. Îro jina Kurd ji nû ve avakirina xwezayî ya bingehê xwe ji neolotîk digire, li ser heman kokê dayîne. Şoreşa jina Kurd ku bi avakirina Koma Jinên Kurdistanê destpê kiriye, dê bi felsefa Rêber Apo ya Netewa Demokratîk bigihe armanca xwe û civakek azad ya xwezayî ava bibe. Ev dê bibe hêvênê avabûna cîhanek nû ku bi xweparastinê gihande vê astê. Ev bi xweparastinê çêbûye û wê bi xweparastinê jî serbikeve. Xweparastin têkoșîne.

Di vê dema wisa dijwar de, xweparastina jina Kurd, bawerî û hêviyek mezine ji bo jinên cîhanê yên şorejger. Êdî dîrok şahide ku jina Kurd bûye pêșenga şoreşa mirovahî ya cîhana nû. Ev dîzayna nû ya bi ked, têkoşîn û xweparastina jina Kurd destpêkirî, bibe binyata şoreşa jinên cîhanê jî. Ev rastî li çiyayên Kurdistan û Rojavayê Kurdistanê tê dîtin. Ji ber wê jî bala cîhanê li ser vê șoreşê cuda ye. Ev rastî bi rêxistina jinê re diyar bûye. Ew cîhana heta niha hebûna me ne didîtin, îro bi saya têkoşîna jina Kurd weke ronehiyê ya jiyanê di nava taristana fikrên siyasiya îslamî û baviksalarî de bûye rênîşanek ya jiyanê. Ji ber wê jî em di bêjîn şoreşa jina Kurd şoreşa di nav şoreşê de ye. Yanî di nava şoreşa azadiya Kurdistan de, şoreş û xweparastina jina Kurd serkeftinek gelek mezintire. Ji ber ku azadiya civak û Kurdistanê bi azadiya jinê ve girêdayiye.

Helîma Geverî

Yorum Gönder

0 Yorumlar