Ticker

10/recent/ticker-posts

BI FEDAYÎTÎ BERSIVA KOMPLOYÊ DA

 


Dem  û serdem hene, herkes ne xwediyê têgihiştin,watedayîn û xwedî qabîlyeta bûyîna bersivê ye, kesên ku demê baş analîz dikin û dibin bersiv jî, dibin xet, mînak û fermandarên wê demê. Dîroka Tevgera Azadiya Kurdistanê jî bi mînakên vî rengî dagirtiye; di zîndanên Amedê de ji Şeva Çaran heta Rojiya Mirinê, ji çalekiya 21’ê Adar’ê ya Heval Mazlum Doxan, heta Berxwedana Heval Sakîne, li hemberî teslîmyet û xiyanetê, helwesta Heval Bêrîtan li hember komplo û xetimîna demê Fedayîtiya heval Zîlan, li hemberî komploya 15’ê Sibatê sekna fedayiyên Kes nikare Roja Me Tarî bike, li hemberî salvegera wê çalekiya heval Viyan Soran ya 2’ê Sibata 2006’an û heta Sara, Ruken û Rojhat, Erdalan û bi hezaran mînakên din yên weke vana ku rê nîşanî me didin ka li hember xiyanet, tasfiye û dagirkeriyê emê çawa bibin xwedî helwest û tekoşîneke rast.

Qewmê ku mirov jê ye û erdnîgariya mirov li ser jiyan dike hem pêşeroja mirov diyar dike hem jî bandorên mezin li ser kesayeta mirov dike. Ji ber ku ew dîrok û nifşê pêşiyê carnan jiyanek amade carnan jî temenek tejî zorî û têkoşîn ji mirov re dihêle. Heval Viyan jî ji kevneşopiya  jina Kurd ya serhildêr û welatparêz tê ku welatek pêwîste were azad kirin, kesayetek jina pêwîste li xwebûna xwe were vegerandin wek berpirsyarî jêre hatibû hiştin. Li ser vê xakê bi dehan jinên bûne malê dîrokê û muhra xwe li serdmên cûda cûda dane hene, heval Viyan weke berdewamiya Adîle Xaniman di her qada jiyanê de dibe xwedî tekoşînek bê hempa. Bi vê hişmendiyê  bi tevlîbûna xwe ya Tevgera Azadiya Kurdistanê li hemberî hişmendiya nasnameya Kurd û Kurdistanê parçekirine  û dagirkeriyê didin meşandin rêya têkoşîna Netewîbûyînê  di hilbijêre, hem li hember dagirkeriyê hem li hember zayentperestiyê dibe xwedî têkoşîneke mînak.

Heval Viyan di 7. salvegera Komploya Navnetewî de bi gotina; “Ez naxwazim 15’ê Sibatek din ya reş jiyanbikim” hem girêdanbûna xwe ya bi Rêber Apo re hem jî  kurahî, xeteriya Komployê û dijminê gelê Kurd bi vê komployê çi armanç dike anî ser ziman û bi vê çalekiya xwe banga têkoşîna girseyî hem li jinan  hem jî li tevahî gelê Kurd kir. Bi vê çalekiya xwe bal kişand ser polîtîkayên înkar û îmhayê ku dixwazin di kesayeta Rêber Apo de li ser gelê Kurd bidin encamdan.  Bi têgihiştina demê, zanabûna dîrokê ka di 15’ê Sibata 1925’an de dijmin çi bi serê gelê Kurd aniye karî bibe bersiva pêvajoyê û di dîrokê de bibe xeta rast ya  li hember Komploya Navnetewî.

Di aliyê din de çalekiya ku heval  Viyan pêkaniye weke jinekê, baş gihiştiye wê qenetê ku hemû êrişên li ser Rêber Apo tên pêkanîn di bingeh de êrişên li ser hebûn, dîrok, heqîqet û nasnameya jinê tên pêkanînin. Li hemberî koledarî û tinekirina li ser jinan tê meşandin Rêber Apo bi projeya jiyana nû jin kirin xwediyê xwe bixwe û civakê, bi hezar salan ya ku jê hatiye dizîn û desteserkirin ji bo were standin kire şervaneke lêgerîna heqîqetê û şerkereke xwebûyîn û azadiyê. Heval  Viyan baş dizanî ku yek ji dema bingehîn ya dîl girtina Rêbertiyê ev sedemên dîrokîne lewra ketibû nava lêgerînan, ka weke jinekê wê çawa bibe bersiva vê komploya ku tinekirina nasnameya Jin û Kurdê azad xistiye navenda xwe. Li ser vî bingehî di encama lêhûrbûnek rast û encamgir de çalekiya xwe ya fedayî ya di 2’ê Sibata 2006’an de pêk tîne. Bangawaziya heval Viyan ji bo jin, ciwan û gelê Başûr di asta  rê nîşa demê de ye. Dema ku dibêje bila jin dîlanê bigrin, jinên êş kişandî behsa êş û azara hezar salî ya koletiya li ser  jinan hatî meşandin dike, bang li jinan dike ku tevlî refên şoreşa azadiyê bibin, bikevin ferqa hêza xwe û xwe rêxistin bikin, baş dizane ku rêya hilweşîna desthilatê bi rêxistinbûyîna jin û civakê re derbas dibe. Ev sekin û çalekiya heval Viyan bûye rê ya perspektîfa têkoşîna demê. Têkoşîna jina Kurd ya di tevgera azadiyê bi şehîd Sarayan despêkirî heta roja me ya îro hatî, ji bo tevahî jinên cîhanê bûye îlhama avakirina şoreşa jinê û ev pêl bi pêl belav dibe. Çawa ku dirûşmeya ‘Jin Jiyan Azadî’ bûye sembola hemû serhildanên jinan, agirê bedena Viyan Soran jî bûye ronahiya rêya me û îro bi sedan jinên ku tevlî refên tevgera azadiyê dibin navê Viyan radikin û ev jî dibe berdewamiya têkoşîn û xeta Viyanan. Li ser vê axê vê carê di kesayeta Viyanan û hezaran jinên têkoşer de welat û nasnameyek azad ji bo pêşerojê tên hiştin, rêya vê jî di fedayîtiyê re derbas dibe.

Filîz BUDAK

 

Yorum Gönder

0 Yorumlar